onsdag 20 februari 2013

Vårvindar friska eller....?





Nu har vindarna skakat huset det senaste dygnet och snökanonerna drar förbi då och då. På de lokala morgonnyheterna hörde jag att en timmerbil gått av vägen någonstans i närheten och en bekant som ringde i går kväll hade fått köra från en snöpinne till nästa på hemvägen. Vägen syntes inte och snöröken stod som ett tätt moln i luften. I morgon...säger man från SMHI, i morgon kan det eventuellt bli lite bättre. Jag tror det när jag ser det!

5 kommentarer:

  1. Hej Kerstin!
    Hoppas att allt är bra inne i stugvärmen i alla fall. Håller tummarna för att Kung Bore snart släpper sitt grepp. Kul att se några bilder på haren som söker lite tröstande mat.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Vårvindarna ska "leka och viska", inte vina omkring med en massa snö och elände. Här på Gotland är det i alla fall inga vårvindar idag. Jag skulle ha åkt till Visby, men tror att jag stannar hemma.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vintern verkar vara besvärlig för er med snö och blåst, hoppas det vänder snart och blir vår! Ha det bra i stugvärmen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma jäkla väder hos er som hos oss! I morse fick man pulsa i massor med snö igen, men när jag kom tillbaka efter rundan så var vår hustomte på väg in med traktorn för att ploga. Underbart att man har så bussiga vänner!!

    SvaraRadera
  5. Här har det inte snöat idag utan solen har visat sig lite, likaså imorgon säger SMHI.
    Jag blir så imponerad av dina bilder på fåglarna.
    Må så gott!

    SvaraRadera