fredag 8 februari 2013

Så var det vinter igen




Då var det vitt ute igen och idag ska det bli mera snö och hårda vindar. Det är en kombination som kan bli besvärlig på vägarna, så vi ställer in alla upptäcktsfärder ut i naturen idag. En kort sväng till ICA får räcka. Vi måste fylla på förrådet av frö, margarin och äpplen till fåglarna. Annars då? Jo, på diskbänken står en liten hibiscusplanta som har börjat växa till sig och behöver en större kruka. Jag hittar säkert flera behövande på fönsterbänkarna om jag tittar mig omkring. Några timmars arbete vid datorn blir det alltid och kanske en kaka till helgens kaffestunder också. Och nästa vecka passerar vi mitten av februari, som nyss har börjat! Tiden springer iväg!

3 kommentarer:

  1. Snö och rusk på gång på den här ön också idag!

    Jag tycker ju att det skulle kunna räcka nu.

    Lycka till med omplanteringarna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Nu sätter vi igång igen med snöskyffeln! och solrosfrö måste inhandlas!
    2 stjärtmesar har funnits här , denna vinter, kul!

    margareta

    SvaraRadera
  3. Ja du jag kom att tänka på en liten vers vi brukar läsa i förskolan för barnen..den går så här:
    Snön vräker ner tiddelipom..alltmer o mer tiddelipom..det töar :)

    Visst är den söt :)

    Jepp Ica får räcka..var rädd om dig..

    SvaraRadera