tisdag 26 februari 2013

Dagar då inget händer




I går hände det ingenting särskilt. Och det är så skönt! Dagar då allting flyter på precis som vanligt är värdefulla. Ingenting var inbokat så vi tog en tur till Ölands norra udde. Det kanske börjar låta tjatigt med mina utflykter dit, men där är så vackert och rofyllt. Jag tröttnar aldrig på havet, träden och strandängarna och dessutom är chansen stor att någon lite ovanligare fågel plötsligt ska dyka upp. I går kom jag också på att det finns mycket annat där som höjer känslan av trygghet och ro. Behöver jag lite extra tröst finns den tillhands på en trädstam och behöver jag något annat finns det en stor skylt som visar vägen.

1 kommentar:

  1. Livets väsentligheter... !

    Visst är dom härliga dom där dagarna som bara är. Ingen stress och hets. Mat- och sovklockan på. Och så en uppfriskande tur ut i naturen på det. Så gott för kropp och själ!

    SvaraRadera