onsdag 23 maj 2012

En liten tågresa

Det fina stationshuset i Fagerrör
Barnen tar plats på tåget, övervakade av konduktören
Dags för ett mellanmål i Trollskogen

I går var jag ute och åkte tåg. Visserligen bara fyra km, men ändå! Det var premiärtur för året på Böda Skogsjärnväg och mina medresenärer var inte vilka som helst. Tvärtom, de utgjorde den viktiga tillväxten av innevånare på norra Öland och bestod av 60 småknattar mellan ett och sex år. De anlände till stationen i två stora bussar tillsammans med förskolepersonal och en del föräldrar och det var spännande värre att åka tåg. Alla fick varsin biljett som konduktörerna gick runt och klippte och sedan bar det av genom skogen. Målet var Naturum Trollskogen, där det väntade en spännande dag med många aktiviteter. Tyvärr upptäckte jag i efterhand att jag hade ett tillfälligt tjabbel med ett av mina objektiv, så bilderna är lite otydliga. Kanske bara bra i det här fallet eftersom jag inte gärna lägger ut bilder på personer utan att ha frågat dem först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar