lördag 8 juni 2013

Provence? Nej - Öland




Nu, i glappet mellan syrener och rosor börjar lavendeln att blomma. Doftar gör den alltid, så fort man kommer åt den, men de små blå blommorna mot det grågröna bladverket förhöjer upplevelsen. Den vackra turkduvan som sträcker på sig i solljuset bidrar också till känslan av att det är närmare till Medelhavet än till Östersjön. Prinsessbröllop blir det på eftermiddagen men eftersom vädret är så vackert kanske jag nöjer mig med sammandraget i kväll. Vi får se!

2 kommentarer:

  1. Vafalls?! Har du lavendel som går i blom? Redan..? Här hos mig har den knappt klätt sig i grönt än så länge. Och hur det kommer att gå med min äldsta "häck" får vi allt se. Nog anar man grönt i "buskarnas" mitt, men mycket mer än så är det inte.

    Jag säger som du: vädret är för vackert för att sitta inomhus och i direktsändning begapa när Madeleine går sta. Här blir det också kvällssammandrag. Om ens det.

    Härlig lördag, hörru!

    SvaraRadera
  2. Här får det bli kvällssammandrag! Har flyttat lite växter idag till ljusare växtplatser, två klematisar och lite perenner! Jag får be om lite tips från dig om vad vi borde se när vi kommer till Öland i slutet av juli, för i år ska vi spendera en dag och utforska norra delen av ön! Finns säkert massor av fina ställen som är värda att stanna till på!
    Ha en skön lördag!
    Kram Margot

    SvaraRadera