torsdag 20 juni 2013

Hur ska det bli?

Förra året, en bit från midsommarstången

En överlevare i trädgården



Ja, nu börjar man undra. Väderprognosen för midsommarafton har växlat väldigt den senaste veckan och hoppas att den växlar en gång till eftersom det just nu lutar åt regn och åska. Här har det redan börjat. Rena tropikerna faktiskt! Varmt, fuktigt och droppar som faller. En bit från köksfönstret lyser ändå något färgglatt mitt i det grå. Det är en envis överlevare till nejlika som jag sådde för många år sedan. Jag var med i Trädgårdsamatörerna och en gång om året fick man välja ut 20 sorters frö från andra medlemmar på en lång lista. Jag koncentrerade mig på nejlikarter och har fortfarande fyra sorter kvar. Tacksamma blommor som inte verkar vara så inne nu i trädgårds-Sverige.

4 kommentarer:

  1. Sådana nejlikor hade min farmor och farfar
    i sin trädgård,och dom luktade underbart.
    Sedan önskar jag dej Kerstin och alla andra
    en solig och trevlig midsommar.
    Hälsningar från Kerstin i Rimbo.

    SvaraRadera
  2. hej lilla vän, håller med dig ,de har lovat
    väldigt olika. Ryssvärme skulle vi få,
    Men i går var ryssen borta, men i dag
    är det ömsom sol och sen bliver det
    väldigt mörkt ute ibland.
    >Jaa du vädret rår vi inte på,
    men din bild med paraplyet var perfekt.
    G L A D M I D S O M M A R

    SvaraRadera
  3. Riktigt söta nejlikor, spelar inte så stor roll om de är inne eller inte:)) Här har vi +25 grader och fuktig luft! Lite regnskurar hotas med här också till imorron men jag hoppas ändå på så mycket finväder att vi kan äta utomhus!
    Önskar dig en trevlig och solig midsommar!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Det var mig en riktigt söt liten nejlika! Var glad för den!

    Vi får väl se hur de meteorologiska förutsägelserna håller streck imorgon, för t.v. är det utlovat riktigt varmt och uppehållsväder ända utåt midsommaraftonsnatten. Kanske får de rätt, kanske inte, och det spelar egentligen ingen större roll så länge som man inte firar kvällen/natten längre bort från ära och redbarhet. Där vi förmodligen samlas för knytkalasande imorgon är det bara några steg från uteplatsen till tak över huvudet om så skulle behövas.

    Ha en riktigt fin midsommarhelg, oavsett väder! ♥

    SvaraRadera