måndag 8 april 2013

Från trädgårdens godisskål





Nu dyker den ena färgklicken efter den andra upp i trädgården och man blir så glad över varenda liten blomma. Genast startar planeringskontoret i hjärnan sitt arbete och funderar över höstens plantering av ännu flera vårlökar. Men hur ska jag komma ihåg var det redan är fullt i jorden? Kanske enklast egentligen att sätta en liten markeringspinne på de ställen där jag tycker att det saknas vårblommor.Vi får väl se hur det blir med det. Som alltid är jag duktigare i teorin än i praktiken.

3 kommentarer:

  1. jaa, det får nog bli en liten markeringspinne
    så spännande, kommer det inget upp där får
    Du väl påta ner något nytt. Så roligt det är att gå omkring hos Er, och titta vad ni håller på med. massor med förslag med växter,
    på ett ställe hade det kommit 8a underbara
    hundvalpar, det är också ett jobb.
    Jag tittar in snart igen, trivs på Öland.

    SvaraRadera
  2. Så fint det är nu överallt. Krokus i olika färger och våriris. Det kan knappast bli bättre.

    Du får väl dokumentera med kameran, så vet du exakt hur du ska göra i höst.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Åh men hallå så gulligt o fint..jag blir varm i hjärtat..
    Jo men absolut..en liten pinne kan du väl trycka dit..:) jag gör scheman jag..så jag har koll på var jag kan hitta en liten ledig kvadratcenimeter eller tre om jag har tur.

    Ja du har det bra du som bor mer i närheten av söderhavsklimat än jag här i typ nordpolen.
    Men några kvadrat medelhavsvärme har jag ju iaf som tröst.

    SvaraRadera