söndag 12 augusti 2012

Sval höstmorgon




Vad skönt de är med de här stilla, svala höstmorgnarna. Jag tar en tur i trädgården i morgonrocken. Det är lite svalt och vått i gräset men värmen stiger snabbt i takt med att solstrålarna når längre och längre. Vi har ett kort glapp mellan alla gäster. I dag får vi äta av resterna i kylskåpet och baka blåbärsmuffins till de som snart anländer. Kanske, kanske hinner jag med en liten sväng till skogen också. Vi får se vad dagen bjuder på. Skön söndag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder!
    Den chockrosa näckrosen är verkligen läcker
    Jag har också afrikas stjärna i en kruka. Tog med mig hem några knölar på en uppbränd stig på Madeira som vi vandrade längs, men också frön har såtts. Den är rätt fin som grön också. Tar det lång tid innan den blommar? Vet du?

    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Höstmorgon...mmm det är väl så även om jag vill hålla sommaren kvar..jag går fortfarande o hoppas på den där goa goa värmen..men men jag är rätt nöjd ändå..jag njuter av varje sekund..dina bilder är eleganta och väldigt fina.

    SvaraRadera