lördag 4 augusti 2012

Närhet





I går fick vi en riktigt varm dag. Värmen dallrade över alvarsmarkerna och termometern visade på +26 i skuggan. På kalkstenshällarna in mot Kalmar sund var det fullt av badgäster och den lilla flocken ungdjur som går där ville gärna vara, med tätt intill varandra och de badande människorna. I min trädgård sökte sig de underbara rosorna Crown Princess Margareta tätt intill varandra för att få svalka av de sidenmjuka kronbladen och framåt kvällen blev det flygmyreparty i trädgården. Myrorna svärmade och drog till sig mängder av fåglar som festade till ordentligt. Svalorna svirrade oblygt runt omkring mig och flugsnappare, ärlor, lärkor och sångare plockade på av godsakerna som serverades. Det blev en riktig festkväll!

1 kommentar:

  1. Jag leve mig in i din text o känner allvarstempen..det är så härligt med hällmark..bland det bästa naturområde jag vet. Det är nice att du ser o hör naturen...det gillarvjag.

    SvaraRadera