måndag 13 augusti 2012

Måndag

Lite risig på måndagsmorgonen?

Tag en ordentlig dusch så känns det bättre

Måndag igen och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på mitt yrkesliv och min VD som alltid äppelkäckt sa "Äntligen måndag igen" när vi träffades tidigt på morgonen vid kaffeapparaten. Det skulle inte förvåna mig om han verkligen menade det och det kanske är förklaringen till att så många män har ledande poster medan kvinnorna föredrar mindre krävande uppdrag för att få tid över till annat än arbetet. Som pensionär tycker jag att det är ganska skönt med måndagar då allting är tillgängligt igen efter helguppehållet.
I dag kommer nya gäster fram på dagen och jag ska skriva en ny komihåglista till matvarubutiken. Eller jag kanske rent av kan köra en repris på förra måndagens lista. Det skulle ju underlätta!

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig frågat förut, det har bara inte blivit av men tar ni hand om turistgrupper som kommer till Öland och visar dem runt, guidar eller så?
    Här skiner solen från en klarblå himmel,ovanligt nog.
    Ha en god fortsättning på måndagen.

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan känna igen det där måndagskänslan som du beskriver, men så är ju även jag pensionär. Vi har haft fullt hus här i helgen men nu har gästerna farit hem och lugnet har lagt sig. Hundarna blir ganska trötta efter ett par dagar med barn i huset. VAd nu det kan bero på?

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Hoppas du tog det som du gjort redan, för man ska inte lägga ner för mycket energi vid spisen. Jag är ju ingen direkt matmamma, men försöker göra något nytt när barnen kommer ner, för jag tänker att det är ju inte så långt ner till pizzan ifall jag skulle misslyckas "ler". Man är som man är och till helgen ska jag uppöver igen för dottern kommer och vill ha räkmnacka som födelsedagslunch. Men du, visst är det svårt att bli av med extra kilonen när man blir lite äldre.........Har inte kunnat röra mig som vanligt under vintern p.g.a den ständiga huvudvärken och yrseln så kommer jag bara igång så ska nog de extra kilonen iallafall försvinna, sen får man kanske acceptera sin rundnätta kropp "ler". Ha det gott med dina gäster, Karina.

    SvaraRadera