torsdag 21 november 2013

Små, små steg närmare jul ...och vår




November brer på lite väl tjockt nu, kan jag tycka. Det började regna vid lunchtid i går och håller visst fortfarande på. Vad gör man då inomhus? Jag började leta efter recept på en julkaka med rödbetor och valnötter. Det tar sin lilla tid för jag hittar mycket att sortera och läsa eller rent av kasta när jag börjar rota i högarna av urklipp. Sedan slog jag in en del julklappar som jag köpt under hösten. Jag måste få lite struktur på det också. Alla ska ha lika många paket. Som omväxling började jag radera bilder. Cirka 500 åkte i papperskorgen, som en piss i Mississippi faktiskt! Allt för många återstår. Rådjursbilder. Hjälp, jag måste komma ihåg att sätta ut skydden runt träd och buskar. De har redan ätit upp den slätbladiga persiljan. Blåmesen i trädet. Men titta, vilka stora knoppar det är på grenarna! Våren är på väg!


2 kommentarer:

  1. Visst är väl de jäkla Rådjuren vackra, bara de kunde
    äta något annat än alla fina växter.
    Så dumt det låter, hur skulle det gå till.
    kram från fastlandet

    SvaraRadera
  2. Så väl jag känner igen mig i ditt inlägg. Man börjar sortera och fastnar på mångahanda sätt, både här och där, men får ändå en hel del gjort.
    Rådjuren visar sig inte dagtid här ännu, men vi ser spår av besök som har skett nattetid. Det är ju jakttider så de är försiktiga. Och visst har naturen redan förberett sig för våren. Tänk ändå!:)
    kram
    Karin

    SvaraRadera