torsdag 7 november 2013

Dimma




Precis som år 1632 i Lützen lade sig dimman tät i går kväll, när vi långsamt åkte med blicken på vägens mittstreck till vår biograf en mil söderut. Vi såg Monica Z, en riktigt bra film.

I natt har temperaturen tagit en liten sväng över till minussidan och dimman hänger envist kvar. Som mörka skuggor far koltrastarna runt och äter sig mätta i gryningen och den vackra frilandsfuchsian invid väggen tål en hel del och blommar på trots att vi är en bit in i november. Sådana blommor gillar jag!

3 kommentarer:

  1. Så härligt att fuchsian ännu blommar.
    Här tittar solen fram då och då, men det är mest mulet och det regnar till och från varenda dag. Fast det behövs regn! Jag hörde just på radion att man önskar sig massor av regn, för vi har bara fått ungefär halva den normala årsnederbörden och grundvattenståndet är väldigt lågt.
    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Men jädrans ändå, vilken lyckad bild du fick till på koltrasten! Mycket dekorativt med den mörkklädda pippin och de röda rönnbären :o)

    Mina fuchsior har inte velat sig alls i år. Lika lite som pelargonerna. De har överlevt, men mer än så har det inte blivit. Jag fattar inte var det gått fel, för båda sorterna brukar växa så det knakar under sommarhalvåret :o/

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder, speciellt på koltrasten som nog är min favoritfågel - om dom bara kunde låta bli att flyga så lågt över vägarna! Jag gillar inte att köra ihjäl djur!!
    Igår och idag har jag ägnat mig att planera lite inför inköpsresan i vår till Boel så jag har verkligen letat igenom allt om Öland. Det är ju inte bara Rolle & jag som ska dit, utan vi blir minst 4 stycken (och en hund) men vi kan bli så många som upp till 10 personer...så det gäller för mig att lägga upp en bra rutt och hitta ett bra B & B för oss alla. Tror jag har fixat det, få se vad dom andra säger.....

    SvaraRadera