lördag 30 november 2013

Spännande dag

Stjärnflokan i november...

...och i juni


Så var vi äntligen där. Dagen för författarmöte och boksläpp av årets hembygdsbok för norra Öland. Jag har själv inte sett den färdiga boken, enbart korrekturet, så spänningen är oliiiidlig. Som redaktör hoppas jag att de allra flesta är nöjda med hur deras alster publiceras och att kritiska synpunkter hamnar hos mig direkt. Hur som helst, det är fantastiskt hur vi i denna avfolkningsbygd kan producera en hel bok med berättelser med anknytning till bygden år efter år efter år, närmare bestämt för 64:e året i rad.


1 kommentar:

  1. Det är klart att Ni har mycket att berätta från Er intressanta bygd. Halv åtta hos mig, var ju just från Öland. Tänkte på Dig då , när jag såg det.

    kram Hajan. Stjärnlokan har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera