fredag 8 november 2013

Om pappa ville ge mig en femöring...

I går var det dimmigt och fuktigt

Till slut bröt solen fram genom dimmolnen

Det finns alltid någon som är intresserad av vad man gör


I går var vi kallade till banken för årlig genomgång. Ungefär som vi blir kallade en gång om året till tandläkaren! Sparkontona byter namn och man kan få pyttelite högre ränta om man flyttar sina pengar till det nya. Bind pengarna under ett år så blir det ytterligare några ören. Byter du till ett E-konto blir det ännu  "bättre" ränta men då går det inte att sätta in kontanter. Det ska jag protestera mot så länge jag kan. Bankerna vill ha bort alla kontanter men det funkar inte i verkligheten. Hur skulle det då gå med klassresornas bullförsäljning, majblommor och jultidningar, glasspengar till små barn, mindre loppisförsäljningar, lotterier, presentpengar osv, osv. I dag ska jag stå på Röda Korsets butik Kupan. Där är det också kontanter som gäller!


2 kommentarer:

  1. Du är så alert och dyker upp, på både det ena och det andra. Det saknar jag, jag var Lotta i många år, och vad vi jobbade. Nu finns det inget kvar här där jag bor. Ja några 83 åringar vill de nog inte ha i alla
    fall. Jag älskar min dator, den uppfyller så mycket för mig. Kontanter jaa vet Du det är inte klokt, jag
    har väninnor som inte klarar av sina bankkort.
    De måste ha hjälp med att ta ut pengar, banken gör
    ju inte det längre. Varför gör De nya sedlar, när man inte kan använda dem ??? BUUUUUU säger jag
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska till Kupan i Hemse i morgon, men där gäller inte bara kontanter utan kunderna kan betala med kort också. Mycket smidigt för oss som står i kassan.
    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera