söndag 18 februari 2018

Var det bättre förr?

 
Var det bättre förr? Det är ett återkommande tema när jag ibland kåserar på dagledigträffar och summan av kardemumman är att det är som alltid. En del var bättre och annat var sämre. Om vi nu tittar på det här erbarmliga vädret så är bilden från dagens datum 2010. Inte bättre!
 
 
År 2011 var det åtminstone sol, men ganska snöigt och isigt.
 
 
2012 var det tufft för blåmesen att nå vattnet. Sammanfattat kan man konstatera att Ölands vinter oftast inträffar i mitten av februari.
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Kerstin,
    Ihr habt dieses Jahr mehr Schnee als wir.
    Aber im Februar ist er ja auch richtig
    und dann kommt bald der Frühling.
    Wenn du meinen Blog anklickst,
    siehst du, wir waren diese Woche an der Ahr wandern.
    Dabei fiel mir ein, wenn ich dir Wein mitbringen soll,
    musst du mir Bescheid sagen, damit ich ihn an der Ahr kaufen kann.

    Du har mer snö än oss i år.
    Men i februari har han rätt
    och då kommer våren att komma snart.
    Om du klickar på min blogg,
    Du ser, vi vandrade på Ahr den här veckan.
    Det hände mig, om jag skulle få dig vin,
    du måste meddela mig så jag kan köpa den på Ahr.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Über uns sind schon die ersten Kraniche nach Norden geflogen :-)

    SvaraRadera