tisdag 6 februari 2018

Hann inte med allt (som vanligt)

 
Jaha, här är kompostjorden som skulle ha fördelats i rabatterna. Spaden sticker upp. Ja, ja det går lika bra i april eller så.
 
 
Vattna behöver jag inte tänka på och tur är väl det. Ganska tjock is i tunnan nu.
 
 
Jag får inte slå för hårt i dörren till trädgårdsförrådet. Rasrisken är överhängande som ni ser.
 
 
Stenknäckarna blir allt fler vid fågelmatningen. Ett färgstarkt inslag och roliga att titta på. De bråkar gärna, både inbördes och med andra arter och ger sig inte så lätt i kampen om jordnötter och frön.
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja här står också spaden kvar i jorden...äh det kommer snart en vår igen :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Åh vilket bra och klokt reportage du gjort.
    Vi hinner ju i alla-fall ,det vi måste.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vi känner igen oss... de flesta av oss i varje fall! Åtminstone jag.
    Min varmkompost välte jag ut på marken och sen kom hösten och vintern innan jag hann ta hand om den så jag lade min skottkärra över för att inte regnet skulle laka ur den. Så här ligger en skottkärra upp och ner på en väldigt knepig plats!

    Men snart är det vår igen!

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Sånn er det her også. Det er alltid noe man ikke rakk. Håper kulda gir seg snart.
    Lengter etter vår. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera