onsdag 21 februari 2018

Vad gör man i väntan på våren?

 
Ja, vad gör man då sådana här dagar, då snön bara faller ner hela tiden. Mata fåglarna är förstås en nödvändighet. Men sen då?
 
 
Jag börjar väcka liv i pelargonerna. Vattnar, plockar ner dem från ouppvärmda övervåningen. Och så går jag här och plockar bland alla överflödiga prylar. För varje sak som lämnar huset och försvinner till soptunna, tippen eller loppis, faller en sten från mitt hjärta.
 
 
I dag tänker jag baka bullar! Hur det än ser ut just nu, så är det snart dags att vara ute längre stunder i vårsolen och ha en packad kaffekorg med sig.
 
 

2 kommentarer:

  1. Lycka til med bullbaket - det är en perfekt sysselsättning en tråkig dag!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. God morgon Du får nog berätta för fåglar och allt annat. Att det kommer en vår
    även i år. På min presentation står det att det 3 grader kallt bara, men på
    termometer står det 9,2-- . Hörde en gång att temperaturen som är angiven kommer från Kungsängens flygplats. Jag bryr mig inte vilket, det är kallt som tusan.

    SvaraRadera