söndag 25 februari 2018

Jamen, alltså.....

 
Ja, så här ser det inte ut nu i mitt växthus, men jag skulle ut dit i går för att hämta in lite jord till mina krukor. Det gick inte!
 
 
När jag hade tagit mig igenom den lösa snön ända fram till dörren var det stopp. Det hade frusit is i rännan som dörren löper i och den gick inte att få upp. Vi är så trötta på det här snöskvättandet nu. Gubben får gå ut flera gånger om dagen och dra undan det värsta. Bättre om allt kommer på en gång!
 
 
Buxbomen ser ganska nedisad ut!
 
 

2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig! Min gubbe är ute just nu för att skotta fram infarten, parkeringen samt gången till ytterdörren. Det är nu 3:e gången på två dagar så han är väldans trött på det. Fast idag skiner solen iaf, men det är lika hemskt kallt, -6 grader!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Visst blir man trött på detta evinnerliga snöande, gubben är ute och skottar flera gånger om dagen! För min del får det gärna bli vår nu men vi får väl vänta några veckor till! Idag har vi en isande kall vind, skönast att hålla sig inomhus!
    Ha en fin söndag! Kram/Margot

    SvaraRadera