måndag 5 februari 2018

Gratisnöje, kanske inte riktigt sant.

 
Tur att vi har fåglarna att titta på, sådana här dagar när vi nästan är insnöade. Vi har många bofinkar här och ibland ser de ut att ångra att de inte flyttade söderut.
 
 
Det värmer i hjärtat att se den lilla rödhaken. Vi är alltid oroliga för att den inte ska klara de kalla nätterna med snöfall.
 
 
Nötskrika i snöyran. Så roligt, naturen har vi alldeles gratis, säger en del. Hmmm, vi vågar inte ens räkna ihop hur många tusenlappar vi köper fågelmat för under varje säsong.
 
 

6 kommentarer:

  1. god Morgon. eller kall morgon .Vet du vad, som Stina på Saltkråkan i morse hade jag 10,8´- , på min dataskärm står det att jag skall ha 5. tempen jag har där kommer från Flygfältet inne i Norrköping. Så härligt med Era Fåglar, Bofinken dröjer innan
    vi möter här. Så fina bilder som vanligt, ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte gratis att mata småfåglar, och allt annat. Men så tänker väl ingen att det är ett Gratisnöje. Så är det ju bara, alla skall ha sitt så länge mab orkar, kram igen

    SvaraRadera
  3. Så fin den lilla rödhaken är! Det är min absoluta fågelfavorit.
    Ha en skön måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Flotte bilder av småfugler. Veldig hyggelig å følge med fuglene på fuglebrett og lignendeMitt første besøk på denne bloggen, kjempefin!
    Hilsen fra Turid

    SvaraRadera
  5. Underbara foton på fåglarna. Fint att de får mat av dig.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Thank for your very good article! i always enjoy & read the post you are sharing!

    ดูหนัง

    SvaraRadera