lördag 17 februari 2018

Titta det snöar!

 
I går snöade det oavbrutet hela dagen. Så himla trist! Vad gör man då för att roa sig?
 
 
Jo, jag köpte vaxduk till köksbord och trädgårdsbord på nätet. Fanns mycket att välja på och bredden angavs till 140 cm. Aha, då är det så jag ska uppge hur mycket jag vill ha, tänkte jag och fyllde i 150 cm respektive 250 cm och gick vidare till kassan.
 
 
Beloppet blev närmare 30 000 kr! Va! Gjorde om allt och skrev 1,50 och 2,50 istället. Jaha, då blev det runt 300 kr att betala. Det gäller att vara uppmärksam.
 
 

4 kommentarer:

  1. Da hättest du dann Tischdecken für ganz Böda nähen können :-)

    Då skulle du ha kunnat sy borddukar för alla Böda :-).....Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Det var ju tur att Du var uppmärksam, det kan ju bliva hur dyrt som helst, eljest..
    Här på fastlandet är det inget bra väder, grått och lite blåsigt.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja en vaxduk för 30.000:- hade varit något att visa upp på bloggen! Snöat här med...våren lyser med sin frånvaro.
    Ha en skön lördag!
    Titti

    SvaraRadera
  4. Vilken enorm duk du skulle ha fått! Man kan undra om köpet hade gått igenom. De måtten fanns ju inte ens (antar jag).
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera