torsdag 22 februari 2018

Jag slängde en tröja igår

 
Jag slängde en tröja igår! En följeslagare i mer än 20 år. Köpt på rea då den var sänkt från 1500 till 700, dyrt ändå tyckte jag då, men den har varit värd varenda krona. Silkeslen kashmirull, mjuk och smidig under vinterjackorna. Nu var den precis slut och ett stort hål hade uppenbarat sig mitt på magen. Kan du inte laga det, föreslog gubben, som såg min ledsna min. Näe, ingen ide, hela tröjan var nästan genomskinlig.
 
 
Hela garderoben är fylld med kläder, men det är mest vissa plagg man använder. Det känner ni igen. I dag ska jag bort och visa bilder på eftermiddagen. Får nog börja redan nu och prova ut vad jag ska ha på mig. Ja, ja, jag vet att nästan ingen tänker på vad jag har på mig, men känslan måste vara den rätta för mig själv.
 
 
När den här faller i bitar kommer jag att vara riktigt ledsen. Det börjar närma sig efter 25 år. Min favorit nr 1!
 
 

1 kommentar:

  1. När jag tittar på gamla kort ser jag verkligen hur länge jag använder kläderna och det är precis som du säger, favoriterna som hänger med. I och för sig är min garderob inte så omfångsrik, men nog finns det sådant som hängt där bra länge och bara använts en och annan gång.
    Lycka till med vad det nu var du skulle göra i dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera