söndag 11 februari 2018

När jag ändå har dig på tråden....

 
När jag ändå har dig på tråden, sa vi ofta förr när de flesta telefonsamtalen gick via ledningar i luften, och på tråden har jag diverse trevliga besökare då och då. Ledningarna är uppskattade som rastplatser och utkiksplatser.
 
 
Under den här årstiden är det en och annan trådfågel, men i början av hösten kan det vara kilovis av starar och svalor som tynger ner trådarna.
 
 
Målet är ju att alla luftledningar ska bort så småningom och det oroar en del: "Hur ska det då gå för svalorna?" frågade någon mig. Hmmm, det fanns lika många svalor, kanske ännu fler, långt innan den första luftledningen var påtänkt, så det går säkert bra.
 
 
Även stolparna som håller ledningarna uppe, uppskattas av en del.
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja att sitta på tråden är ett uppskattat nöje för våra fåglar.En hackspett har vi som sitter i en stolpe på vår tomtgräns och hackar en trumvirvel lite då och då.Och han brukar komma och äta lite nötter .
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Det är många bloggare som visar hackspettar just nu. Du som kan lite om fåglar kan kanske förklara det för mig som är totalt okunnig när det gäller fåglar!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera