torsdag 15 februari 2018

Storätarna hälsar på

 
Storätarna i trädgården blir allt fler. Fasantuppen och hans hönor äter på för fullt och vi släpar hem säckar med fågelfrö från butiken.
 
 
Ringduvorna blir fler och fler för att inte tala om de rådjur, harar och kaniner som smyger in ibland. "Lägg inga äpplen på marken", säger jag till gubben. Vi har inte råd att utfodra med äpplen á 30 kr kg. De får ligga i hållarna en bra bit över marken så blåmesar och andra får sin dagliga vitamindos.
 
 
Jag gör en inspektionsrunda i trädgården allt som oftast och titta vad jag hittade i går. Det finns hopp om ett slut även på denna vinter.
 
 

3 kommentarer:

  1. Så vackert.....både fåglarna och blomskotten!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är härligt med Fasanens läte också. Lite hesa och skrovliga tycker jag,
    de kanske har haft någon vårfest, vem vet det egentligen

    SvaraRadera
  3. Ni får i alla fall valuta för pengarna genom alla vackra bilder av fåglarna. Dessutom bidrar ni ju till deras överlevnad. Såg blommande snödroppar i en trädgård för tre veckor sen. Det var innan den stora snön kom. Får se om de överlevt när den smälter bort.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera