torsdag 17 mars 2016

Pollenrapporten

 
Oj då! Pollenrapporterna har kommit igång och just nu är det hassel och al som delar med sig av sitt frömjöl!
 
 
Tyckte jag inte att jag snorade lite extra efter min långa promenad genom alskogen häromdagen. Men det är så vackert nu så jag kan inte låta bli. Träden skiftar i olika nyanser och när jag tog in lite blandade kvistar  tog det bara ett halvt dygn innan några började lysa lite i grönt. Sprickfärdiga!
 
 
Jag får stoppa en extra näsduk i fickan och fortsätta mina upptäcktsfärder. Förresten, min näsa sätter inte igång att rinna ordentligt förrän gräset börjar blomma och det ska väl åtminstone dröja några månader till dess.

1 kommentar:

  1. ag har aldrig tidigare varit allergisk mot pollen, men i år rinner min näsa och jag har undrat varför. Nu kom du med förklaringen!
    Vi har tre stycken hasselbuskar, en rödbladig med rosaröda långa hängen, en gulbladig med gula - dom har jag satt själv i parken - där det också finns en jättestor vanlig vild. Men jag har inte tänkt på att se om dom blommar ännu!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera