tisdag 18 augusti 2015

Vattna och klippa

 
Tack och lov för den gamla brunnen! Nu är det riktigt torrt och det blåser omkring gula löv överallt. I går morse gick jag omkring och "nödvattnade" i flera timmar. Jag hade en trädgårdskorg och sekatören med mig också och klippte bort vissna blommor och annat medan vattnet rann.
 
 
Jag var riktigt duktig och klippte bort de hallonstänglar som gjort sitt för i år. Oj då, där satt några fina hallon kvar. Dem stoppade jag i munnen. Björnbären mognar snabbt nu och jag bara måste smaka på några stora bär, som satt frestande nära.
 
 
När jag passerade blåbären slank några stora fina bär ner och physalis som fallit ner på marken måste jag förstås också smaka på.
 
 
Det stackars plommonträdet dignar av frukter i år. Hjälpsam som jag är tog jag några plommon för att lätta på trycket för trädstackaren.
 
 
Tomater är gott!
 
 
Lite vindruvor sätter piff på tillvaron.
 
 
Och titta! De första äpplena är mogna. Undra om de är lika goda som förra året. Jag smakar. Då hörs en röst från garaget: " Är det inte dags för lunch snart?" Jag känner efter lite hur det känns i magen. Hmm. Ganska fullt. Jag svarar: "Kan vi inte skjuta på den lite. Jag är inte riktigt klar ännu."
 
 

2 kommentarer:

  1. Det gjorde nog inte så mycket om Du sköt lite på lunchen , Äpplet var ju så gott också, man får inte vara dum,
    så kan man bli föreståndare i Konsum. Så sade de förr, inte ett dugg roligt tycker jag i dag.
    Så fint Du beskriver allt kring dig. Jag skall fixa till lite luch här nu, det får bliva uppstekt potatis och köttbullat från frysen. Steker mig nog ett ägg också, jag är sugen nu har nästan glömt bort klockan, så kan det bliva ibland.
    kram frpn Hajan

    SvaraRadera
  2. Påminner mig om att vi måste ut och vattna idag. Kent bär kannorna och jag följer med och inspekterar :-). Han vill inte gärna vattna själv. Här är också torrt och blåsigt men perfekt torkväder för tvätten.
    Kram

    SvaraRadera