fredag 28 augusti 2015

En vanlig dag

 
Hur såg dagen ut i går då? Jo, jag var en sväng till Borgholm och klippte håret. Sedan var jag en sväng till Löttorpsboa och fyllde på mina kort.
 
 
Några ville att jag skulle titta på en misstänkt växt vid strandkanten. Kunde det vara den giftiga jättelokan? Nej, det var det nog inte. Jag kollade flera gånger och rådfrågade också botaniska föreningen. Som jag trodde, det var den ofarliga strättan, släkt med fjällkvanne.
 
 
Också stor och pampig men inte fullt så hög som jättelokan kan bli.
 
 
Hörde en Sverigedemokrat på TV. " Vi ska ta emot flyktingar när vi kan erbjuda dem hus och arbete och en ordnad tillvaro". Låter som om han inte riktigt lever i verkligheten och inte fattar att miljoner människor just nu är på flykt från krig, terror, övergrepp och svält.

1 kommentar:

  1. Det var ju skönt att det inte var jättelokan som slagit rot där. Så fina bilder av blommorna överst. Just nu tappade jag minnet :) av vad den heter, hmmm...... :) men vacker är den i all sin prakt.
    Den sista bilden är hur fin som helst med den lilla pippin.
    Ha det fint !
    KRAM från Marie

    SvaraRadera