söndag 21 juni 2015

Ljuspunkter i regnet

 
Rosorna verkar inte ha något emot det kyliga och regniga vädret! Tvärtom,de blommar på som aldrig förr och bladverket är grönt och kraftigt.
 
 
Bladlössen får jag leta efter, tyvärr är det väl så även för de stackars småbarnsföräldrar som letar mat till ungarna i holkarna.
 
 
Så jag som är fågelfantast är lite tvehågsen. Vilket är bäst? Vackra rosor eller fågelungar som livar upp i trädgården.
 
 
Måste jag välja så blir det nog det senaste.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Vi har inte heller några bladlöss men MASSOR av annat gott tydligen. För både små och stora fågelungar kryllar det av. Vilket är mycket trevligt!
    Om en stund ska jag själv köra till Visby för besök på den hemska jättestora vårdcentralen Korpen. Det är ny personal varje gång jag är där och ALLA behöver informeras om exakt hur och med vad dom ska fixa mig. Igår gick bra och hon kanske skulle jobba idag (håller tummarna) men det har hänt att jag kommit därifrån dyngsur över halva kroppen, eller att dom inte spolar rent ordentligt så kirurgavdelning klagat. Men i veckan är det Hemse (10 min bilväg) som gäller och där har jag en underbar syrra! Så på torsdag är det alltså onkologen som ska glo på mig och så får jag veta hut dom tänkt sig -den eventuella - efterbehandlingen. Den bör komma igång snarast.....men då måste jag läka först!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. först tyckte jag det var Nyponrosor, men förstår nu att så inte var fallet.
    Kan meddela att just nu är det torrt, men det var fuktigt i morse. Det måste nog komma en lite skvätt varje dag

    SvaraRadera