fredag 26 juni 2015

Inget högtryck att lita på

 
Vädret är inte att lita på. Vår dotter hade tänkt sig några semesterdagar här hos oss i solstolen men det blir bara en halvtimme då och då.
 
 
Men växtligheten tycks gilla det här vädret. Markerna är översållade med blommor nu.
 
 
Fälten med blåeld är hisnande vackra....
 
 
..och Ölands cykelled är inbäddad i de otroligt blå men stickiga blommorna.
Lilla vovvens operation gick bra och vi får hämta henne i eftermiddag. Nu återstår en lång rehabilitering och vi håller tummarna för ett bra resultat.

3 kommentarer:

  1. Sådant väder det är. Men just nu är min sol framme i alla fall. Men ack jag vet ju inte hur länge.
    I dag är det Solidaritetsdagen för alla Tortyroffer, enligt Henning i Oskarshamn. Det följer väl ingen nu för tiden.
    Jag tycker bara allt bliver värre och värre. Det är så bråttom med allt De skall göra nu, finns ju inte en
    människa som hinner med sådant. Tänk då så underbart att era fält är blåa, måste ju vara underbart att
    få se sådant. Det är så roligt när man träffar människor som är lite nöjda med livet som det är.
    Jag är glad för varje dag , jag kommer ur sängen, för ett år sen gjorde ju inte jag det.
    Nu hoppas jag Du kommer med mer positiva saker ur livet, Du är en klippa på så vis.
    Nu är det färdig.gnällt kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. So schön!!! Aber Sonne wäre auch schön! Gute Besserung für Chessie!
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Nej, det har inte varit mycket bevänt med vädret än så länge. Vi får hoppas att Juli blir lika solig och fin som förra året.

    Kram Maidi

    SvaraRadera