onsdag 24 juni 2015

Kvällsljus

 
Det blir mycket bilder i kvällsljus nu. Jag måste passa på att utnyttja de ljusa sommarkvällarna. Det är flera än jag som gillar det magiska ljuset. Långt därute mot norr glider en segelbåt långsamt fram. Besättningen på den njuter säkert av stillheten och färgerna under den sena timmen.
 
 
Kalkstenshällarna avtecknar sig vackert mot det rosafärgade vattnet. Först när jag förde över bilderna till datorn såg jag ejdern som sov med huvudet under vingen.
I morgon, torsdag, blir det inget nytt blogginlägg från mig. Jag måste iväg tidigt, tidigt och lämna lilla vovven till en planerad knäoperation.
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Jaa bilderna är så vackra och man känner stillheten och ron. Den rodnande himmelen är ju sååå fin.
    Då hoppas vi att det går bra med knäoperationen på Er jycke.

    SvaraRadera
  2. Härliga skymningsbilder ! Färgerna är så fina vid den här tidpunkten. Bäst att passa på och njuta.
    Hoppas lilla vovven blir lite bättre i knät efter operationen.
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  3. Håller tumsen för att det går bra för Chessie!
    Själv var jag till "käftis" igår och fick en spruta för att laga ett gammalt gammalgamhål som spruckit...sååå skönt å få det gjort...nu dröjer det ett år till nästa besök!

    Steffe

    SvaraRadera
  4. Underbart vackra bilder - som på en Disneyfilm...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Oj vilket kvällsljus, helt magiskt. Tack för dem, jag njuter.
    Lycka till med knäet.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera