torsdag 12 mars 2015

Jag kommer inte ihåg....


Livet är spännande nästan hela tiden! Ibland kan det handla om vad som döljer sig i plastburken som jag tog fram ur frysen till lunch. "Du, lille gubben, det blir inte fläskkarre idag som jag sa, det blir torsk istället". För inte tror jag att jag måste sätta etiketter på burkarna för att komma ihåg.


Just nu är det vårlökarna som bjuder på överraskningar i trädgården. "Va, har jag satt de där??" eller ibland tvärtom: "Jag är nästan säker på att jag satt några iris där, men det syns inte till några." I går finkammade jag ett område i trädgården där jag är helt säker på att jag petade ner några dyra krokuslökar av en speciell sort. Inte ett strå syntes till men de kanske är sena i starten.



1 kommentar:

  1. God morgon på Dig. Joo man måste börja att sätta etiketter, man glömmer vad man stoppar ner i burkarna. För mig har det försvunnit 9 st Kåldolmar. Jag tror min son har fått dem. Jag brukar göra ett par lådor till honom., just vid Lasagne och
    kölpudding och dolmar. Jag vill inte fråga heller, då tror De att jag mycket gaggigare. än vad jag är. . I den bunken som jag trodde var kåldolmar var det
    bara förvällda kålblad. Så dem skall jag stuva en dag, vilken överraskning.
    Så vackra blommor som kommer upp hos Dg. Underbart

    SvaraRadera