lördag 7 mars 2015

Följ med på en promenad


Det blev så fint väder i går eftermiddag. Jag bara kände att jag måste gå min favoritpromenad.


Genom hagmarkerna, förbi enar och slånbuskar och se, där....


...framme på krönet öppnar sig hela viken nedanför med strandängar och blått vatten.


Nerför backen får jag se efter var jag sätter mina fötter för där har bonden fyllt i hjulspåren med knaggliga stenar för att kunna köra med sin traktor.


Men sedan är det bara att traska på och spana i varje buske efter gärdsmygar eller annat trevligt. Områdets talgoxar brukar följa mig på färden.


Så var jag framme vid området runt fyren och tänk, solen sken fortfarande fast klockan var över fem på eftermiddagen.


Ett konstigt solfenomen fick jag också uppleva. Den nedåtgående solen var långt till vänster, men här bland molnen blev det en liten extra solnedgång.



6 kommentarer:

  1. Så fin promenad du gjorde igår och så mycket det finns att titta på då. Underbara bilder ! Visst är det kul att talgoxar gärna följer med en bit. Jag upplevde detsamma igår. Det där på himlen var fint.
    Önskar dig en fin Lördag !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Schöne Bilder von deinem Spaziergang am Grankullaviken.
    Da ist es wirklich sehr schön.
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende

    Vackra bilder på din promenad på Grankullaviken.
    Eftersom det är verkligen mycket trevligt.
    Jag önskar er en trevlig helg, Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Jättefin bild på Fyren, vilken trevlig promenad Du tog oss med på, jag har inte hunnit att blogga ännu, men det kommer
    Det får bli när jag får tid med det, nu skall balkongen dammsugas,
    tjingeling, som det bruksr stå hos en del
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Tack för att jag fick följa med ! Med din tillåtelse kommer jag att skriva ut bilden på fyren och sätta någonstans för att kunna titta på och bli glad. Den är vacker.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  5. Härlig promenad med fint fångade bilder! Tiden går fort och snart är det dags för oss sommarbesökare att komma till ön igen.
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder från det vackra Öland. Vackrast så här års när ljuset kommer tillbaka och innan träden får löv. Fast blommande oxlar är också vackert förstås!
    Kram

    SvaraRadera