måndag 2 mars 2015

Härlig söndag...


Ja, det blev en härlig söndag, åtminstone när jag hade vinden i ryggen på min promenad. Dessutom var det tur att jag var ute tidigt för eftermiddagen blev allt annat än härlig med starka vindbyar och regn.


Men vid 9-tiden på morgonen var till och med örnarna glada i det soliga vädret. Jag var ute och letade sånglärkor och andra vårtecken, medan örnen säkert föredrog något mera matigt.


Efter förmiddagsutflykten till de steniga stränderna på västra sidan var det mysigt att tillbringa eftermiddagen i soffan och zappa mellan skidor och hästhoppning.




4 kommentarer:

  1. Örnar och andra rovfåglar är nog det mäktigaste man kan se i vår natur. Jag tycker att de är så vackra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder från Söndagen ! Denna örn-bild du fotat är bara så fin ! En mäktig fågel. Så kul att titta in på din blogg och få njuta av alla de fina foton från Öland du tar. Jag sitter här i Östergötland och ständigt längtar till Öland :)

    Ha en fortsatt fin Måndag !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Till och med där jag bor såg vi för ett par veckor sen Hur en Havsörn seglade
    över vår plats, och stod still liksom i luften och sen dök. Var hos en vän till mig, och hennes barnbarn var hemma på fåglar. Han sade att detta är en Havsörn.
    det var mäktigt.

    SvaraRadera
  4. När jag ser dina vackra bilder förstår jag varför det finns så många konstnärer på Öland. Det är extra vackert nu, tycker jag, innan träden har fått löv. Sen är det mest grönt. Ska titta på din bild nästa gång jag ska måla vatten. Utmärkt foto!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera