måndag 5 maj 2014

Schemat är fullt


Den här veckan är fulltecknad från solens uppgång till dess nedgång varje dag. Det är ju dags för "Öland spirar" den kommande helgen!


Få se nu, vad skulle jag göra? Behöver vi fler som bakar till serveringen? Ja, jag får nog ringa några till. Tillräckligt med folk i loppisförsäljningen? Sax att klippa bandet med vid invigningen av nya huset. Tankarna snurrar runt mellan allt stort och smått som måste vara klart.


Och så plantförsäljningen. Fler etiketter att skriva. In och ut med plantorna så de vänjer sig vid sol och blåst. Hela växthuset är fullproppat nu så hoppas att folk verkligen handlar! Och så, mitt i alltihop, fick jag en tid på djursjukhuset. Lilla vovven måste ta bort sönderslagen tand! Tisdag kl 8.00 med fastande mage och 15 mil att köra dit. Det blir ingen tisdagsblogg hos mig den här veckan!



5 kommentarer:

  1. Det låter onekligen lite stressigt: Och jag som konstaterade att det inte händer så mycket den här veckan. Ett sammanträde i kväll och Kupan i Hemse på lördag - annars är det blankt.
    Hoppas att det går bra med vovven!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Känner igen problemet! Ibland åtar man sig lite väl mycket - men kul är det!!
    Just nu är jag inne för att vila mig. Vi har flyttat ett gjutet trappsteg fram till nya trappan till altanen. Det vägde visst runt 125 kg och det var inte kul. Nu är den dock på plats i alla fall. Men våra gamla kroppar är helt slut, Rolle vilar i sängen och jag framför datorn. Tycker det gör ondare när man ligger ner!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Våren är en hektisk tid! Om det inte stressigt för människan, så är det stressigt för alla flyttfåglar som nu är på plats, och ska hinna med 1 eller flera kullar!
    Vi så en gök i Malmö igår!
    Hoppas att det gick bra med den fina dikten!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  4. Jovisst låter det som om du har fullt upp men samtidigt låter det som mest trevliga saker..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. jag tycker det låter lite härligt med det jobb, det 'r väl själv-valt. Skulle avsluta kvällen med Melodifestisen.
    jag lyssnade på Sanna men jag orkade inte mer, får höra i morgon om hon gick vidare.
    var det en lite >rödhake Du hade på bild ?
    ha det bra

    SvaraRadera