tisdag 20 maj 2014

Mycket att tänka på


Just nu har jag huvudet fullt av planering och komma-ihågsaker, men man får inte glömma det viktigaste av allt.


Vad kan det vara då? Jo, att njuta av denna korta årstid som våren faktiskt är.


Man hinner inte blinka förrän häggen är utblommad, syrenerna står i full blom och högsommarblomman hundkäx breder ut sig som en spetsduk över hela härligheten. I går skulle jag just sätta mig och kommentera hos er alla när telefonen ringde och en "fågelkompis" meddelade att det satt en svartpannad törnskata någon mil härifrån. Det blev en hastig bilfärd istället för några timmar framför datorn. Mitt sätt att njuta av våren!



2 kommentarer:

  1. det tänkte jag på i går. när jag var på promenad, så vackra Smörblommorna är nu, men
    ack så korta skaft.
    Så fina bilder du har.

    SvaraRadera
  2. Klart att du skulle titta på den Svartpannande!
    Kram Karin

    SvaraRadera