fredag 4 april 2014

Utomhus


Nu vill jag absolut inte missa de dagliga utflykterna i naturen. Trots att det är lägre nattemperaturer än det var under mars månad så gör våren stora framsteg varje dag. Det gäller att hänga med för att inte missa något.


Här fladdrar en ???-fjäril omkring bland de blommande violerna. Jag satsar på att det är en nässelfjäril så får jag se om jag har rätt den här gången.


Den här gulsparven landade på en gren alldeles över mitt huvud efter en vild dust med en rival (eller var det en dam som inte var med på noterna). Han satt precis stilla flera minuter och begrundade sitt öde och struntade fullkomligt i att jag stod alldeles nära.


De vackra gravänderna finns överallt nu. Snart delar de upp sig i par och börjar flyga runt och leta bohålor.



1 kommentar:

  1. Du satsade rätt, det var en Nässelfjäril, Du är duktig
    jag var tvungen att slå upp det på Google.
    I dag hade du jättefina bilder från dina promenader.
    Jag led med hunden, som inte kom åt allt det goda.
    Ni som berömde den för han var så duktig. En jättegullig historia, med dessa underbara vänner vi har i djuren.
    trevlig fredag, jag skall gå på dans, men vilka skador de fått under träningen, fallskador. Men det är ju nästan ingen dans kvar, de är ju som Cirkusartister.
    Vi får se i kväll, läste det på Aftonbladet i morse.
    kram Harriet

    SvaraRadera