söndag 13 april 2014

Jag gick mig ut en afton....till Skäftekärr


Det var en så härlig aprilkväll. Lite kyligt i luften men solen var fortfarande uppe och rymden var full av taltrastsång. Jag skulle iväg på ett möte.


Jag passerade kohagen där ungdjuren åt sin delikata middag bestående av vårens primörer.


Nu har jag svängt in på vägen mot järnåldersgården. Den nedåtgående solen skapar ett skuggspel med hjälp av de alldeles nyreparerade hägnaderna.


Se, så fina de blev!


Så var jag framme vid målet, järnåldersgården, där vi skulle titta på några förbättringar inför sommarens aktiviteter.



4 kommentarer:

  1. Det verkar vara en underbar promenadväg, speciellt på våren !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag tycker om att få gå med dig ut en afton. Det är lycka att gå här och höra taltrasten. Du fångar alla tillfällen så fint att jag blir glad i själen.

    SvaraRadera
  3. Jag förstorade bilderna så fina foton. Vilken gammal
    gård, inte kan den väl vara från Järnåldern? Så
    intressant måste jag säga.
    Trevlig Söndagkväll, jag skall till Kroatisen på Tv.

    SvaraRadera
  4. Å, vad det är snyggt med såna där enkla hägn! Jag tycker faktiskt bättre om sådana än om bandslagna gärdesgårdar.

    SvaraRadera