lördag 19 april 2014

Påskkycklingar


Egentligen behöver jag inte pynta till påsk för jag har ju trädgården full av knallgula kycklingar! Ja, nu kanske de vackra gulsparvarna blir lite förnärmade av att kallas för kycklingar, men det får de stå ut med. Lite tack för maten ska jag väl ändå kunna få. De senaste dagarna har färgprakten utökats med ett steglitspar som tydligen tänker sig att sätta bo här i närheten. I solen lyser deras huvuden verkligen som illröda stoppsignaler.


Solen, ja! Vädret blev inte fullt så illa som det såg ut på morgonen i går. Inte en sida i min tjocka bok hann jag med. Det blev en del pyssel i växthuset och klippande med sekatören istället. God fortsättning till er alla!


2 kommentarer:

  1. Nu skall du få höra något som måste vara preskiberat.
    När jag var 6-7 år tog min pappa hem en fågel och satte i bur. Det visade sig vara en Steglits , den dog ju förstås, men hur dum får en pappa bli. Han trodde
    det var en burfågel som rymt. Jag hade önskat mig en Undulat, men det är ingen ursäkt. Pengabrist förmodligen i fars plånbok. Den levde bara ett par dagar i bur. Jäkla pappa, det är 78 år sen, men jag kommer ihåg det.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara färggranna fåglar! Steglitsar har jag inte sett här, men vi har en massa annat som jag som är totalt okunnig om fåglar ibland undrar vad det är för fint.
    Sen undra jag övber er väder? Här har det varit kanonfint i flera dagar nu - och idag var det sommar. Nästgan för varmt för att jobba hårt i trädgården..... *fniss*
    TREVLIG HELGDAGSAFTON
    Susie

    SvaraRadera