fredag 11 oktober 2013

Höstprakt




Trädens löv bjuder nu på en praktfull final innan de singlar ner till marken och förvandlas till mull. "Titta där" och "nej men oj vad vackert" säger jag hela tiden när vi är ute och far. Så fort solen tittar fram lite grann strålar det av färger från minsta buske. Och tänk att Alice Munroe fick nobelpriset. Äntligen någon som inte är helt okänd för oss vanliga. Jag måste läsa om någon av hennes böcker. Nya upplagor är säkert på gång. Min spännande sak som jag utlovade i går blev uppskjuten till i dag kl 10. I morgon får ni veta!


2 kommentarer:

  1. Jaha, du håller oss på "sträckbänken" ett tag till. Undrar vad det är.....!?
    Visst är det väldans vackert nu och det gäller att njuta, snart är ALLA löv nere tyvärr. Njae, inte ekens eller bokens - dom sitter ju kvar tills i vår. Vår ja, det längtar jag redan efter. speciellt nu när jag strax ska ut och plantera 6 st stäppliljor (och sätta någon form av tak över dom som dom inte ruttnar - det gjorde dom förra gången).
    TREVLIG HELG!
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kul det du berättade om ditt 20-åriga barnbarn.
    Trevlig helg och må så gott!

    SvaraRadera