tisdag 11 september 2012

Solen och luften



Efter en varm natt, som inleddes av en överraskande regnskur, där det fullkomligt rann ner i några minuter, vaknade vi till en dimmig morgon. Men trotsande den tjocka dimman, steg solen upp bakom trädtoppar och ladutak likt en kräftmåne som tappat tidsbegreppen. Så vackert tyckte jag, ända tills jag plötsligt kom på att så här kan solen se ut över framtidens storstäder, när den försöker bryta igenom molnen av luftföroreningar. Och det har redan börjat på sina håll!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilken magisk morgon så vackert med solen som sakta segar sig upp. Usch, ja de sista meningarna skulle jag inte läst... Men det är ju så vi människor är, stoppar huvudet i sanden tyvärr! Sorligt så vi behandlar vår planet.
    Ha en underbar dag Kerstin, utan "smogg"!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Om det blir så i framtiden så förändras syben på bilden dramatiskt, men så vacker. Inte kom det något regn här och det verkar mest som molnen bara dragit förbi i sommar, för det har varit bra torrt. Håller med om att bara det finns flour i så är den bra, men har man kommit upp i åldern och har blandade ytor som förändras vid t.ex kaffe så är den här superbra och alla tänderna känns likadana och även färgmässigt. När man går på koll så borstar de ju med tandpasta och det förändrar utseendet väldigt, så jag undrade om jag kunde få köpa lite, men si det gick inte. Provade flera sorter och sen sa en tandsköterska att de rekkomenderade den här till de som blekt tänderna. Hon skickade ett prov och det fungerade inte riktigt lika bra som tandpastan men snäppet under, så nu blir det den hädanefter. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt vackert! Åtminstone när det blir så på naturlig väg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Vackert var det , men kan tänka mig att det i storstaden nån stans i värden ser ut så här på grund av utsläpp och föroreningar, hemska tanke!!!!1
    Ha det fint!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  5. Mmmm precis jag har själv sett detta i Athen..men din dimma är något helt annat..så magiskt vackert så..

    SvaraRadera
  6. Så flotte bilder. Du har virkelig fanget sola og stemningen.

    SvaraRadera
  7. Så snygga bilder..solen är otrolig, och vacker..
    Kram Karina

    SvaraRadera