torsdag 23 juni 2016

Vad då städa??

 
Städa till midsommar! Jaha! Men då ska man väl vara ute? Äsch, jag ställer fram kvasten så ser det ut som om jag har gjort ett försök.
 
 
Jag tänkte faktiskt torka av lite runt ytterdörren men det var annat som fångade mitt intresse. Som det här pyttelilla vackra krypet till exempel.
 
 
Egentligen kan jag många städknep. Dra för gardinerna och tänd ljus är ett. Häng en trasa indränkt i såpa på elementet är också bra. Luktar rent i hela huset. Eller bjud på en rejäl drink redan vid grinden. Ser trevligt ut och efter den drinken är det ingen som bryr sig om att kolla i vrårna.
 
 
Den här årstiden kommer ingen in i huset utan att dra med sig en doft av den lavendel som brer ut sig vid trappan. Det friskar också upp det hela!
 
 

3 kommentarer:

  1. Drink vid grinden låter som ett trevligt knep. Det ska jag ta till mig :)
    Önskar dig en riktigt skön Midsommar helg

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Ska försöka komma ihåg dom till nästa år, denna gång är det redan kört.

    SvaraRadera
  3. Så underbara förslag, det är riktigt bra de du kommer med.
    Folk städar ihjäl sig, tycker de kan taga vara på varandra i stället.

    trevlig helg önskar jag Dig. Harriet

    SvaraRadera