tisdag 21 juni 2016

Fortsättning

 
Här var det kontraster! Den lilla gocartbanans skyddsbarriär av gamla däck, bildar bakgrund mot den vackra brudsporren. Eller kan det vara en tidig praktsporre? Svårt det där med alla orkidéer, när bara små detaljer skiljer dem åt.
 
 
En hagtornsfjäril har landat på gökblomstret.
 
 
Här har alvarsgräslöken växt på sig ordentligt.
 
 
Vart jag än vänder mig, upptäcker jag nya arter. Jag kan nästan kryssa av hälften av Sveriges flora på min vandring över alvaret.
 
 

2 kommentarer:

  1. Just nu är det nog allra bästa tiden - ALLT blommar och det är lagom varmt och skönt. Fast det kunde vara lite varmare på kvällarna (man måste ju klaga, annars är man inte sig själv) så man kunde sitta ute länge och lyssna på koltrastarna. som det är nu börjar det bli lite kyligt framåt sextiden. I maj när det var så "hemskt" varmt på dagarna, då var det ljuvligt på kvällarna!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Det blir ingen tripp till Öland i år eftersom Mirrfamiljen håller på och säljer sitt hus. Jag får glädja mig åt dina vackra bilder i stället.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera