måndag 6 juni 2016

Flamma stolt!!

 
Så var det Nationaldag igen! Det måste vi förstås fira för visst har vi en massa anledningar att vara stolta över vårt land.
 
 
 
Allt käbbel och alla trista diskussioner som alltid pågår kan vi glömma en sådan här dag. De är egentligen småsaker i det stora hela.
 
 
Vi har fred, frihet, yttrandefrihet och mat för dagen. Jämfört med så många andra länder lever åtminstone 95% av oss i en acceptabel och trygg tillvaro. Så, flamma stolt likt en glimt av sommarens sol!
 
 

3 kommentarer:

  1. Så sant talat!
    Ha en fin Nationaldag idag!

    Kram
    Karin på Åland

    SvaraRadera
  2. ja, nu ska jag strax ut i firandet. och vilken härlig dag med sol det är.

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillar dina inlägg, precis så känner jag också. Att de bara orkar med allt gnäll.
    Tänker varje dag hur bra vi har det i vårt land, låt oss slippa allt gnäll den dagen
    åtminstone. Jag var en hel kväll vilse, skulle se från Skansen i går, oj oj
    är det värmen, eller är det åldern. Svar det är klart det är åldern.
    Hoppas jag inte firar jul tidigare också. trevligt slut på denna fina dag önskar Hajan

    SvaraRadera