torsdag 30 april 2015

Oj, vad det växer!

 
Här ser ni min arbetshörna i trädgården. Eller jag kanske ska kalla den för hobbyhörna istället. Så här års känner jag mig ganska prioriterad där, när jag har sällskap av det blommande plommonträdet.
 
 
I det lilla växthuset står de omskolade plantorna på rad. De växer på bra i den fuktiga och varma luften, som skapar imma på mina glasögon när jag öppnar dörren dit på morgonen.
 
 
Prioriterad kan jag också känna mig vid mitt arbetsbord där kryddsalvian trängs runt mina fötter och sänder upp vågor av kryddoft.
 
 
I min senaste odlingsbänk växer det bra och klätterrosen har klarat sig från rådjursangrepp i sin lilla skyddsbur.
 
 
Och titta! Kanske kan jag servera årets första rabarberpaj på 1 maj!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Vad läckert om du kunde äta rabarber 1 Maj ! Så långt har inte mina än kommit, får nog vänta någon vecka till minst. En härlig känsla när man får smaka på de första.
    Vad mycket trädgårdspyssel du har och härligt att se allt växa och gro.
    TREVLIG VALBORG KERSTIN !
    KRAM // Marie

    SvaraRadera
  2. jag får köra på mina frysta rabarber från förra året, skall nog göra ne paj så klart. Tack för tipset.
    trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Nu har naturen verkligen växtvärk! Det knakar överallt!
    Trevlig Valborg!
    Kram Karin

    SvaraRadera