söndag 1 februari 2015

Växlande väder


Det är ingen ordning på vädret just nu! Det är snötäcke, barmark, regn, kornsnö och stora våta flingor om vartannat. Tidigt i fredags morse innan det riktigt ljusnat, tog jag bilden ovan. Nu är vintern här, sa vi till varandra.


I dag återstår lite blöt och trist snö på gräsmattorna. Jag har alltid tyckt att februari är en ovanligt tråkig månad. Vi får väl se om årets upplaga får mig att ändra åsikt.

Telepati, finns det? Jaaadå! Jag har en väninna/skolkamrat som jag inte hört något ifrån på länge. Till och med hennes blogg har varit stillastående en längre tid. Lite på skoj skrev jag en kommentar för några dagar sedan och undrade om hon hade gått i ide inför vintern. I går ringde hon. Hahaha, sa jag, har du läst bloggen? Nääe, vad då? säger hon förvånad. Visst är det lite konstigt!



3 kommentarer:

  1. Åh så snyggt , har du bytt Award till bloggen. Så snyggt och nytt. Det var fint för jag
    trodde jag hade hamnat fel. Jaa Du hade fint förut också. Det är roligt att ändra på saker ibland. I kväll ses vi nog hos Moreus eller vad tror du.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Och vi har sett ditt inlägg med ovan nämnda väninna :) Världen känns liten.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det finns mycket som man inte kan förklara. Det har hänt mig någon gång också att en person har ringt när jag tänkt intensivt på denna.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera