onsdag 25 februari 2015

Godispåsar


I går kom paketet! Fullt av spännande små fröpåsar damp ner i brevlådan. Ja, jag vet att jag kommer att ångra mig tusen gånger innan jag har fått ner alla frön i sålådor och krukor (+ den samling som jag har i kylskåpet, plockade från förra årets blomning).


Nu ska jag ju inte ha alla plantor själv utan ska sälja en del åt hembygdsföreningen under "Öland spirar" i maj. Precis som jag ska göra med alla mina 17 pelargoner Australe som växer på sig duktigt i sina krukor. Den stora sådden får dock vänta några veckor. Mitten av mars brukar vara lagom, efter noggrann koll på långtidsprognoserna för vädret och med frostvakten igång i växthuset.



2 kommentarer:

  1. Vårsådden är på G...! Mmmmm...! Härligt!
    Inga tranor här...än...
    Bäver ja...den härjar för fullt i ån på en del platser...mellan Järnvägsbron och Perioden bl.a....det var en bild i SN idag på vad den kan åstadkomma...den har dock inte synts till där jag varit nedanför bostaden...men den kan ju komma å simma förbi...man vet aldrig...!
    Dess verkningar har jag i alla fall sett till lite längre nedströms en bit bort ...har gått förbi där på prommis och sett att den gått å "betat" av några trän...!
    Här skiner solen just nu...ser ut som en riktigt fin vårdag...men bara fyra +...
    Ha en fin dag!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Skall prsts med min "frö Måg" att han fixar feam lite frön till min lilla balkong.
    Det är roligt sen att leva på hoppet, eller skottet rättare sagt-

    SvaraRadera