söndag 22 juni 2014

Trädkraft


Träd är så fascinerande! Och viktiga för vårt klimat och välbefinnande. Tänk så många naturkatastrofer och klimatförändringar som inträffat på grund av att man har skövlat stora skogsområden.


I år är det frostfjärilens larver som gör sitt bästa för att ta kål på i första hand fruktträd. Så trist att se dessa kalätna vackra gamla träd.


Själv fick jag ett nytt litet träd i present i går. En rödbladig lönn, "Shaina". Nu ska jag fundera ut bästa platsen för den i trädgården. Ska bara plocka fram yllekoftan först eftersom temperaturen ligger på +8 nu på morgonen!



2 kommentarer:

  1. Snygg lönn. Jag stod faktiskt och velade framför en sån i veckan som gick, men besinnade mig. Just nu har jag inte en susning om var jag skulle plantera ett träd till, även om jag såå gärna skulle vilja ha något som har en annan kulör på bladverket än grönt.

    Gläds åt din snygging! :o)

    SvaraRadera
  2. Var med på en arbori(?)vandring i Skäftekärr för några år sen. Det var mycket intressant!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera