fredag 20 juni 2014

Glad midsommar


Jaha, så var det klart då! Åtminstone nästan. Midsommarstången vid hembygdsgården kläddes i går kväll av en rad flitiga fingrar och ska resas i kväll efter helgmålsbönen i kyrkan.


Mitt på dagen, efter matjessillen och färskpotatisen, väntar först Skäftekärr med spelmanslag, folkdansare och i år även premiärförsäljning av den nya orchidéboken. Författare Björn Lüning och fotograf Karin Rusch signerar och jag tar betalt. 250 kr är dagens specialpris.


Så, efter ett visst kaos, ser vi ut att få ihop det i år också! Glad midsommar till er alla!



2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst ännu i Lantlivhar inte hunnit. Jag är inte klok jag sitter med långborsten bredvid mig, Har
    vaskat av golven. , Jag har inte städ-dille men de
    kommer inte förrän på tisdag min hemtjänst.
    Det doftar redan gott här tycker jag.
    ha det så gott, kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Glad trevlig Midsommar!
    Kram Marlise

    SvaraRadera