måndag 1 januari 2018

Vi som har lite pippi

 
Vi som är lite nördiga när det gäller fåglar, ser alltid med spänning fram emot nyårsdagen. Då börjar vi nämligen med nya krysslistor. Det är årskryss och fågellokalkryss och tomtkryssen inte att förglömma.
 
 
Vad ska jag se i år? Det kan vara tufft de här första och mörkaste dagarna på året och rådande väder med dis och regn gör det inte lättare, men några arter ska jag väl kunna se idag.
 
 
Jag var ute och spanade i går och det ser väl ändå ut som om jag ska kunna få ihop kanske femton arter i dag. Livet är precis så spännande som man gör det till!
 
 

3 kommentarer:

  1. Ja vi har ju alla våra olika intressen att ängna sig åt-och fågelskådning/räkning är väl inte den sämsta precis! Ibland har jag fudnerat på om jag inte skulle ta upp det också. Men nu när man mera staplar omkring i skogen med Santos så kanske det inte blir så lyckat. Och sitta inne och kolla efter dom verkar inte så kul, även om vi har många i kohagen bakom oss!
    GOTT NYTT
    Susie

    SvaraRadera
  2. Lycka till med fågeljakten och ha en god fortsättning på 2018!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. jag håller med din bloggvän Ingrid, åker lite snålskjuts alltså.
    Öland och fåglar hör ju ihop, spännande när du börjar med vår-fågellivet.
    god fortsättning önskar Hajan

    SvaraRadera