lördag 13 januari 2018

Mätt och belåten

 
Jaha, då vaknade jag fortfarande mätt och belåten efter en trevlig kväll med vänner. Glömde ta bilder på maten men vi började med glögg, pepparkaka och engelsk stilton eftersom det nästan var tjugondagknut. Sedan blev det smörstekt brödskiva med rostbiffrulle fylld med wasabiröra, fläskstekgryta med ugnsbakad potatis och fruktsallad med maräng och grädde som efterrätt.
 
 
Lille gubben har fått smak för att baka limpor igen. Härligt med lite omväxling till köpebrödet. Visst ja, jag bakade också! En rulltårta fylld med lingongrädde blev det till kaffet. I dag diskar vi och lever på resterna!
 
 

3 kommentarer:

  1. Å här blir´e årets första semla alldeles strax, efter en promenix till affär´n och i samband med fikat ett avsnitt av Delicius...så j***a bra!

    SvaraRadera
  2. Gott med lingon i bröd och snart dags för en semla...som jag längtat!
    Ha en fin helg på ön nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Det kalaset skulle jag inte haft något emot att vara med på. Jag förstår om du inte behöver så mycket till livs i dag.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera