söndag 14 januari 2018

Tulpanens dag i morgon!

 
Det är tulpanens dag i morgon! Som om de härliga blommorna skulle behöva en egen dag. Tulpaner vill man ju ha varenda dag under den här trista, grå tiden på året. Som tex den lyxiga varianten på bilden.
 
 
I trädgården föredrar jag de här tåliga varianterna som återkommer år efter år.
 
 
Det är gamla sorter som fanns redan när jag flyttade hit. Vet inte ens om det går att hitta sådana sorter numera. Alla lökar som jag har inhandlat under åren har mera varit av engångstyp.
 
 
Gamla trotjänare!
 
 

4 kommentarer:

  1. Det låter härligt med tåliga tulpaner som återkommer år efter år. Förökar de sig, så att du kan skicka lite lökar? Kanske inte läge att plantera förrän till hösten, med då skulle jag helt klart vara intresserad i så fall.

    Olle

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, tulpaner vill man ju ha varje dag året runt! Och visst är dom gamla sorterna betydligt tåligare än dom nya!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Glömde! Hur gick det med middagen du skulle bjuda på? Vad blev det för gott.....
    Susie

    SvaraRadera
  4. Jag älskar tulpaner på bild, så tack för dessa. Däremot köper jag aldrig hem tulpaner eftersom de alltid vissnar efter en dag hos mig. Många tycker det är vackert med vissna tulpaner men inte jag. Jag köper egentligen bara orkidéer som är snälla och håller länge.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera